torsdag den 11. juni 2015

Inspirationskilder vedrørende bygning af røgeovn

Efter et fantastisk kursus - var jeg så inspireret til at gå videre med min udfordringsopgave og havde aftalt af mødes med Brian den ene af indehaverne fra Danish Outdoor som ville vejlede mig i materiale køb til min røgeovn.

Jeg tegnede og fortalte Brian hvorledes min ovn skulle være - desværre er min tegning blevet væk i forbindelse med at jeg byggede ovnen og det er jo ganske ærgerligt. Det der også havde givet mig inspiration var forskellige billeder på nettet og især bogen Røgning - for smagens skyld af Lene Fruelund som absolut kan anbefales at købe hvis man selv vil igang med røgning.

Nogle af de inspirationskilder jeg benyttede kan ses her…

Bogen jeg absolut kan anbefale hvis man vil igang med røgning


Denne ovn var min inspirationskilde til min ovn - som dog skulle bygges i træ
 men med en låge og skuffe af jern 

alternativ måde at koldrøge på hvis det kun skal have få minutter vel og mærke


Denne ovn gav mig inspiration til at jeg ville bygge min ovn af  træ

Med vejledning fra Brian fra Danish Outdoor - endte det med at jeg købte termometer, alt indvendig udstyr til røgeovnen inkl. en varmeelement så jeg både havde mulighed for at kunne varmerøge og koldrøge i min ovn - en ovn der var en kombination af træ og stål. Og en masse gode råd samt en accept på at den måde jeg ønskede at bygge min ovn på ville blive super godt - HURRA jeg glædede mig til at komme igang med selve opbygningen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar