torsdag den 11. juni 2015

Røgekursus i Tommerup hos Danish Outdoor d.19. april 2015

Endelig kom dagen hvor jeg skulle på kursus - må indrømme at jeg havde set frem til dagen og dagen blev dog ud over mine forventninger :)




Vi startede med at få en gang bålkaffe og herefter fik vi teori og dagens indhold. Både det hygiejnemæssige, tekniske vedrørende røgning og sidst men ikke mindst hvilke mad der skulle tilberedes.




Som det sidste gennemgik vi de forskellige røgeovne fra de simple små bærbare, elektriske og stålovnene - alle ovne kom igang og det var en meget spændende proces hvor der både var koldrøget og varmrøget  madvarer som skulle tilberedes og noget som blev sluttilberedt over bål. FRILUFTLIV I LOVE IT - troede ikke det skulle komme ud over min mund he he.

Nedenstående vil jeg næsten lade billederene tale for sig selv - rigtig meget dejlig dejligt mad fik vi tilberedt det kan kun anbefales at tage på sådan et kursus :)

Her får jeg tændt op i røgeovnen



Her er jeg med til at tilberede en lækker æggesalat, med hjemmerøget bacon og røget æg








Der koges gode ben, koges hjemmelavet pølser som senere skal røges og tilsidst på grillen
Kogte ben

Hjemmelavet chilipølser

og så skal det røges


og lidt flere billeder kan kun gøre mig begejstret...

Laksen og rejerne er ved skal røges




Pandebrød smager helt fantastisk


Varmerøget laks med farin og nødder


Vildt gryde - MUMS

Røget oste og hjemmebagt brød fra stenovnen

Hjemmelavet kryddersalt

Til sidst lidt at de varmekilder som vi også brugte - håber det gav god inspiration







Ingen kommentarer:

Send en kommentar