torsdag den 26. februar 2015

Jord til bord opgave - indledning

Denne opgave har måtte vente på sig lidt i kulisserne, dette skyldtes bl.a. at jeg hos Svendborg Bibliotek har gået og afventet på 2 opskrevet bøger som jeg ønskede at blive inspireret i og kunne forberede mig på.

Ikke fordi jeg ikke allerede ved hvad jeg skal lave i den individuelle opgave hvor jeg skal fremstille et mejeriprodukt. Dette produkt er længe fundet og vil være fynsk rygeost, der vil hænge rigtig godt sammen med min udfordringsopgave som er bygning af røgeovn.

Men som sagt har bøgerne ladet vente på sig… GAAB og derfor måtte jeg sætte i gang alligevel og har nu derfor valgt at bestille bøgerne hos Dansk Hjemmeproduktion som alligevel også skal forsyne mig med diverse materialer som bl.a. er

- Osteløbe
- Ostelærred
- Bambuskurv m/rist

og sidst men ikke mindst bøgerne

- Bogen om Ost af Kirsten Iversen og Lone Hindø fra forlaget Niche samt

- Ostebogen "Hjemmelavet ost" af Kirsten Iversen fra forlaget Klematis

Jeg glæder mig så meget til at komme igang og mon ikke jeg i den næste uge ville kunne få min allerførste hjemmelavet fynske rygeost MUMS.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar