mandag den 17. november 2014

Biotopopgave 3 - etape 2


Bladende har nu ligget et par dage i pres og er klar til at bruges til en rigtig sød og let aktivitet



Blade fra min Biotop som har ligget i pres i en bog


3 forskellige farver karton


Optegning af fødder og næb i orange karton



Nøje udvalgte blade ligges tilrette i lamineringslomme


Øjne i hvidt karton


Øjne i sort carton


Næb og fødder påsættes og se lige den lille tørret 3-kløver :)



Øjne og nu er den der snart 

Så kom prikken over i' et

Så er lamineringslommen lukket og den er klar til at komme i maskinen

Laminering påbegyndt

Sig goddag til en rigtig efterår´s ugle uh uh

3 kommentarer:

  1. Hejsa
    Overvej gerne hvilket naturfagligt læringsudbytte du tænker børnene skal have af at arbejde med blade? Jeg tænker ikke nødvendigvis på navne på træerne men at opdage naturfænomener, forskelle og ligheder (former, farver, tykkelser, strukturer mm), at sammenligne, at sortere og begynde at kategorisere mv. At klistre dem på pap er mere en værkstedsfaglig aktivitet ;-) Se også 'Natur og miljø i pædagogisk arbejde' side 48 og frem..

    Venlige hilsner
    Ida

    SvarSlet
  2. Hej Christina! Ej en sød ugle. Super kreativ ide med de mindste. Den er jeg aldrig stødt på før. Den må jeg prøve med ungerne en dag :-)
    Hilsen Lone

    SvarSlet
  3. Tak Lone - jeg syntes også den var helt sød :) - Hej Ida jeg misforstod nok opgaven, jeg er i fuld gang og har atter været i skoven og rode i skovbunden og fundet spændende ting :) håber det bliver godt kh Christina

    SvarSlet